Słowo manager posiada w języku polskim kilka dopuszczalnych sposobów zapisu – wszystkie oznaczone poniżej na zielono należy uznać za bezbłędne, można je też stosować wymiennie. Termin oznacza osobę, do obowiązków której należy realizacja procesów zarządzania – to znaczy planowania, organizowania, podejmowania decyzji, przewodzenia, kontrolowania i motywowania. Może to być np. osoba zarządzająca przedsiębiorstwem lub mniejszą wyodrębnioną częścią takiego przedsiębiorstwa, ale managerem może być także ktoś organizujący występy sportowców lub artystów, a także zarządzający karierą takiej osoby. Słowo pochodzi z języka angielskiego, dlatego w języku polskim dopuszczalny jest zapis zarówno oryginalny, jak i spolszczenie wynikające z wymowy słowa.

Poprawna pisownia

manager

Poprawna pisownia, oryginalna forma angielska, zgodna z normą ortograficzną.

Poprawna pisownia

menedżer

Poprawna pisownia, rekomendowana wersja pisowni – najbardziej spolszczona zarówno graficznie, jak i fonetycznie.

Poprawna pisownia

menadżer

Poprawna pisownia, pisownia poprawna, choć z najmniej zalecana.

Przykłady poprawnej pisowni

Managerem tego siatkarza jest jego wieloletni przyjaciel – podobno znają się jeszcze z czasów szkolnych.
Niestety nie zajmuję się rezerwacją terminów koncertów, musi Pan porozmawiać z moim managerem.
Radek od 3 lat mieszka w Stanach Zjednoczonych – pracuje tam jako menedżer znanej gwiazdy.
Nasza restauracja zatrudni osobę na stanowisko menadżera, zachęcamy do składania CV.


Niepoprawna pisownia

menager

Niepoprawna pisownia

Niepoprawna pisownia

manadżer

Niepoprawna pisownia

Niepoprawna pisownia

manedżer

Niepoprawna pisownia

Niepoprawna pisownia

manażer

Niepoprawna pisownia

Niepoprawna pisownia

maneżer

Niepoprawna pisownia

Niepoprawna pisownia

meneżer

Niepoprawna pisownia