Myliłby się jednak ten, kto myśli, że współczesny obraz copywritera jota w jotę pokrywa się z wizerunkiem ze stockowych zdjęć. Romantyczna wizja pisarza wygodnie popijającego kawkę w ulubionej knajpce może i jest osiągalna, ale w zdecydowanej większości jest to praca z domu, w dodatku ciężka i na akord. Nie należy się jednak zniechęcać, bowiem jednocześnie to profesja dająca perspektywę dobrych zarobków, zwłaszcza w dalekiej perspektywie. O to kilka sposobów na to, jak zacząć przygodę z copywritingiem.

Platformy copywriterskie – dobre na start

Początkujący, nie mogący pochwalić się portfolio autorzy powinni zwrócić uwagę na platformy działające jak giełdy tekstów. Miejsca takie pozwalają nabyć niezbędne doświadczenie i praktykę w pisaniu tekstów pod SEO. Co to oznacza? W skrócie mówiąc są to treści lubiane przez wyszukiwarki internetowe, a przez to trafiające precyzyjnie do osób korzystających z Google czy Bing. Zrozumienie tych prawideł jest podstawowym wymaganiem stawianym raczkującym copywriterom – bez tej wiedzy daleko się nie zajdzie.

Stawki oferowane na platformach na początku nie są powalające. By się utrzymać należy pisać szybko i sensownie, tworzenie bezsensownego słowotoku tylko zniechęci zleceniodawców. Jednak wraz z budowaniem portfolio dobrych artykułów rośnie wartość copywritera na rynku pracy. Szczególnie cenieni są ci wprawnie operującymi w różnych dziedzinach, potrafiący wyszukiwać informacje i poddawać je weryfikacji tak, by następnie w przystępny sposób zaprezentować je odbiorcy treści. Warto bowiem pamiętać, że nie każdy specjalista umie dobrze pisać po polsku. Zapomina o tym wielu szefów, którzy często szukają informatyka z lekkim piórem. Nie tędy droga. Wynajem wprawionego copywritera jest nie tylko tańszy, ale też daje gwarancję dobrze wykonanej pracy.

Zlecenia copywriterskie z całego świata

Zdobywając doświadczenie warto poszerzać pulę klientów. Dobrą metodą jest opracowanie portfolio, np. w postaci bloga czy strony internetowej z odnośnikami do artykułów. Tak przygotowaną wizytówkę można rozesłać do agencji marketingowych i firm. Szukając pracy copywritera warto też przeglądać portale z ogłoszeniami w dziale marketing, dziennikarstwo czy redagowanie treści. Mając doświadczenie łatwo zainteresować potencjalnych zleceniodawców, a nawet pracodawców. Dla osób niechętnych do pracy na etacie i preferujących elastyczność godne polecenia są platformy oferujące zlecenia polskie i zagraniczne. To dobra propozycja dla osób chcących rozwijać się zawodowo jako copywriter – whitepress.pl oferuje dostęp do dobrze płatnych zleceń zależnie od umiejętności i zaufania. Pracownicy platformy przypisują treści autorom zależnie od ich specjalizacji, portal oferuje także giełdę tekstów, na której to copywriterzy składają reklamodawcom propozycje współpracy. Fachowa obsługa dziennikarzy i zleceniodawców objawia się tam też jako korekta tekstu – whitepress.pl dokłada wszelkich starań, by zadowolone ze współpracy były wszystkie strony umowy. Wprawni dziennikarze potrafią nie tylko utrzymać się ze zleceń na platformie, ale też budują coraz bogatsze portfolio. Oczywiście nie można poprzestać ja jednym źródle zleceń i zawsze warto szukać nowych możliwości zarobku.